Top tien Tips & Tricks
Als u een bed gaat kopen, is het belangrijk dat u daar goed over nadenkt. Wij geven u graag mee dat u goede afspraken moet maken. Want er is niets meer frustrerend als u er na een aantal jaar achter komt dat er iets mis is met de garantie of de aanbieding waar u gebruik van heeft gemaakt.
Om u te helpen hebben we een top tien Tips & Tricks opgesteld, welke u mee kunt nemen in de voorbereiding.
1. 25 jaar garantie – beter kan niet
Lees altijd de voorwaarden over de garantie goed door. De lengte van de garantie is geen afspiegeling van kwaliteit. Er wordt steeds vaker een lange garantie gegeven om vertrouwen te wekken, maar u kunt worden misleid.
Voorbeeld: U krijgt 25 jaar garantie. Veel fabrikanten geven een lange garantie tot wel 25 jaar op veerbreuk. Veren breken echter nooit, verminderen wel in veerkracht. En daar krijgt u géén garantie op. Pas dus op voor die mooie belofte.
2. Tweede matras half geld
De Consumentenbond doet vaak onderzoek naar hoge kortingen en daaruit blijkt dat wanneer een matras of bed de juiste prijs heeft, nooit een hoge korting gegeven kan worden. Het is verstandig om prijzen te vergelijken, want niemand betaalt graag te veel. In de Sleep Lounge hanteren wij een zo eerlijk mogelijke prijs zonder het toepassen van trucjes.
3. Goedkoop is duurkoop
In de Sleep Lounge geven wij onafhankelijk advies of u kunt vooraf om advies vragen. Kwaliteit is gebaseerd op meerdere vlakken. We laten u ook zien dat kwaliteit wat duurder is bij aanschaf, maar veel langer meegaat. U slaapt veel beter.
4. Dit bed verhelpt al uw klachten
Er zit veel verschil in matrassen en bedden. Eén matras die alle klachten verhelpt, bestaat helaas niet.
- Een matras is een middel, geen wondermiddel.
- Een goed intakegesprek zorgt ervoor dat u precies weet wat u nodig heeft.
5. Niet alleen de matras is belangrijk
Een matras is zeer belangrijk, maar deze ligt op een bodem. Dat kan een lattenbodem, spiraal of boxspring zijn. Wist u dat veel rugklachten niet worden opgelost door een andere matras, maar wel door een andere bodem? Kijk dus altijd verder dan alleen een matras.
6. Een matras kan niet op iedere bodem
In theorie kunt u een matras overal opleggen. Maar de praktijk zijn de verschillen in matrassen en bodems heel groot. Om zoveel mogelijk matrassen te verkopen zeggen fabrikanten en verkopers vaak: ‘Onze matras past op iedere bodem’.
Voorbeeld: op iedere auto kan een band, maar hebt u dan altijd een goede band die de juiste hoogte en dikte heeft en past de band bij het gewicht en rijgedrag van ieder soort auto? Voorkom een miskoop en laat u goed adviseren.
7. Een mooie buitenkant zegt niets over de kwaliteit van boxspring
Ga op zoek naar recensies van merken en producten en pas zeker op met (onbekende) huismerken. Deze komen vaak uit Oost-Europa of China en kunnen een slecht binnenwerk bevatten. U kent vast het gezegde: 'Schijn bedriegt'. Dat gaat zeker op voor veel boxsprings.
8. Kies zelf maar wat u lekker vindt
In de Sleep Lounge doen wij altijd een meting in onze testcabine. Dit is wetenschappelijk onderbouwd en in de praktijk zijn nut bewezen, want meten is weten. Wij werken hier al meer dan vijftien jaar mee. U kunt namelijk wel voelen of een matras hard of zacht voelt, maar vijf minuten 'voelen' zegt niets over een hele nacht.
9. Omruilgarantie
Let bij het kopen van een matras op de 'omruilgarantie'. Bij de meeste matrassen die u mag omruilen betreft het alleen een omruiling van hetzelfde merk en hetzelfde type, maar dan iets harder of zachter. Vaak gaat dit gepaard met extra kosten. Als het matras niet bij u past, kunt u niet meer ruilen.
‘Goedemorgen begint met welterusten. Kies voor een persoonlijk en deskundig advies van een echte slaapspecialist.'
10. Goede service
Bij de Sleep Lounge werken we met vaste, ervaren medewerkers. Steeds meer bedrijven werken met losse arbeidskrachten of algemene plaatsingsdiensten. Onze medewerkers hebben veel ervaring met de bedden die wij verkopen. Daarnaast is de Sleep Lounge zelfs buiten winkeltijden bereikbaar voor dringende storingen. U zult maar een lek waterbed hebben of een kapotte verwarming. Of u heeft net uw bed omhoog versteld en hij wil niet meer naar beneden. Moet u dan op de bank gaan slapen? Nee, bij de Sleep Lounge zijn we altijd bereikbaar. Een prettige gedachte, nietwaar?